Uncategorized
Comments 3

21 setembre: Teletip d’agència

“És sovint més bon periodista qui bada i para l’orella que no qui s’alimenta de les notícies d’agències, perquè sovint ja inclouen el que hem de pensar”.

R. Jiménez, Carta al lector al diari Avui, 20 de setembre de 2008

No ens adonem, però gosaria dir que un 75% de les notícies amb què ens informem -diaris, televisió, ràdio, portals d’internet- són pastades. Són d’agència, ja sigui de la que a mi em fascina el seu funcionament, l’Agència Catalana de Notícies, o bé l’Agència EFE, Europa Press, Reuters, France Press o Associated Press, per citar-ne les més globals.

És inversament proporcional: més serveis d’agència contractats, menys periodistes en plantilla. En temps de crisi, ja va bé, i hi afegeixo que són de gran utilitat ja que les agències marquen l’agenda periodística. Ara bé, molts no van més enllà del que abans era un teletip i ara és un seguit d’actualitzacions en un web. Potser això és el que fa pobre el periodisme actual.

This entry was posted in: Uncategorized

by

1987, Valls (l'Alt Camp). Ara per ara a Barcelona. Potser va ser l'olor del quiosc la que em va estovar les neurones, quan cada diumenge es repetia el ritual d'anar a comprar el diari, i un dia ja bastant llunyà vaig començar a estar segura que, d'alguna manera, la comunicació i les paraules encertades poden canviar el món. El cas és que, més tard o més d'hora, em va agafar la dèria de ser periodista. Tinc 27 anys, sóc llicenciada en Periodisme i màster d'Estudis Avançats en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra. Tinc aquest bloc en algun servidor perdut de vés a saber on.

3 Comments

  1. Les notícies volen, tot va molt ràpid, en detriment de la creativitat i l’originalitat que s’està perdent en molts camps. Són els temps que ens han tocat viure.

    M'agrada

  2. la falta de plantilla i d’hores per exercir la professió són la fórmula perfecta perquè als mitjans es tiri molt d’agències. vaig estar treballant en una i veus com els mitjans tiren de tu, però simplement perquè no tenen més personal per arribar a tot arreu. als empresaris dels mitjans els importa que la informació es publiqui i seguir amb els ingressos, i els 4 periodistes prou feina tenen. no hi ha prou temps ni prou personal a les plantilles.

    M'agrada

  3. anònim, és clar, les notícies avui en dia impliques una immediatesa, que és la que demana el consumidor d’informació. Originalitat i creativitat, poca, més temps d’elaboració signifiquen més diners, i les empreses de mitjans de comunicació ara mateix no van gaire sobrades, pel que sembla. illa dels monstres, és clar, falta personal a les plantilles, i diuen que sobren estudiants a les facultats de periodisme, que falten ingressos per publicitat… Tens raó, als directius poc els importa què o quina informació es cobreixi -sempre hi quan no hi hagi algun interès del mig- i contractar els serveis d’agència ja va bé. Però no són barats tampoc aquests serveis pel que m’han explicat…

    M'agrada

Ja que estàs aquí, deixa'm un comentari! :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s